Песните в платформата са в уникален и изключително рядък в световен мащаб стил

На ход е IF I… втората песен, специално създадена за „Войната на инструментите“ (War of instruments). Уникалната интернет платформа представя песни, в три коренно различни стилово и ансамблово варианти, но звучащи в абсолютен синхрон. Програмата позволява да се добавят и изключват инструменти, да се миксират трите записа, да се експериментира с музиката и да се получи различен аранжимент. Подходяща е както за професионалисти, така и за любители и е особено полезна за ученици и подрастващи, изкушени от “играта с нотите“.

Успехът след старта на „Войната на инструментите“, дава стимул на младия композитор Александър Костов да продължи развитието на идеите си. В световен мащаб проекти в този нетипичен стил се срещат изключително рядко и изискват безпрецедентен композиторски талант и пълна концентрация по време на създаването на музика.
„От самото начало опитвам да си представя как би звучала песента в различните варианти – разказва Александър Костов – Всяка музика би могла да се изработи в много аранжименти, но магията тук е да звучи в синхрон, изпълнена от три различни състава. Реално с всяка мелодия може да бъде направено нещо подобно, но за да „звукне“ по този начин, трябва да се преобърне композиторското мислене“

За новия етап от „Войната на инструментите“ Александър работи със същия музикантски екип, на който създава и първата песен от платформата- „It`s My Time To Bе Alive“.
Текстът на новата песен “If I…” отново е на Прея, като Костов споделя, че изцяло се доверява на нейната творческа муза. „Аз наистина не знаех за какво искам да се пее. Ето например има страшно много текстове за любов и този път сякаш беше добре да е нещо по- различно и чисто музикантско. Ако този начин на интерактивно слушане стане популярен и слушателят сам конфигурира определена песен- тогава може би ще се фокусирам върху това как текстът да се изменя според слушателското желание.“

Александър Костов споделя, че след промотирането на „It`s My Time To Bе Alive“ получава силно позитивна обратна връзка и дори на пощата му пристигат експерименти в подобен стил на музикално създаване. Интересът от журналистите също е на лице и част от техните въпроси засягат все по-актуалната тема дали технологията ще измести твореца: „Поне в близко бъдеще едва ли технологията ще е водеща. Малко или много ние казваме на компютъра какво да прави- той не решава сам. Компютърът е улеснение, той също е вид инструмент. Важното е човекът пред монитора да има качества, за да създаде нещо стойностно, а не само да подреди поредица от случайно написани тонове. Аз съм „за“ развитието на технологиите, но съм против да сме все по-зависими от тях.“

Александър Костов е роден в Пловдив. Завършва Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в гр. Пловдив със специалност „Композиция“, в класа на проф. Димитър Тъпков и проф. Велислав Заимов. Кариерата му на композитор започва още когато е на 17 години. Днес той работи в свое звукозаписно студио в София, част е от екипа на семплинг компанията Strezov Sampling и на компанията Four For Music Ltd.
Сред заглавията, за които е композирал музика, са филмите „Писма от Антарктида“, „Белези“, „Корпус за бързо реагиране“, „Кайн“ /който печели награда за най-добра филмова музика през 2014 година на международния студентски филмов фестивал „Нова вълна“/, „SMART Коледа“, „Блян за щастие“, „Падаща Звезда“, много реклами и игрите Don Zombie, Project Frox: 12 stages of suffering, Хановете, Timber Slash, Pop’em All, Zone of risk.
Александър работи, заедно с Георги Стрезов, Симеон Едуард и Велислава Георгиева и по музиката на нашумелия български филм „Чичо Коледа“, а една от последните му работи е по документален филм на Бояна Топчийска за Екатерина Каравелова.
Грабни сега удобно мъжко бельо от онлайн магазин Stasymo.
Станете почитатели на Elitno.com във Facebook